Min samboer bruker amfetamin

Samboeren min bruker amfetamin,har prøvd å slutte den mange ganger med
egend hånd , men var ikke klar til det.Han har loved mange ganger og sa
det skulle være siste gangen men jeg vet at han forsatt bruker det.Han
e veldig agressiv,liksom han e 2 personer,noen ganger blir han veldig
greie,sover ikke mer enn 2 3 døgn, men noen ganger vil han bare sove,
snakker ikke og masse rart.Vi venter et barn og jeg er veldig dårlig og
har ikke peiling hva jeg skal gjøre…

Kvinne, 26 år fra Akershus.
Det er ikke lett å komme med noe entydig svar til det du beskriver. Vi
vil derfor anbefale deg å ta kontakt med noen som jobber med pårørende
for rusmiddelavhengige, som for eksempel Veiledningssenteret for
pårørende, som har tlf. nr.: 22 99 34 90 eller Landsforeningen Mot
Stoffmisbruk (LMS), som har tlf.nr.: 815 00 205. Hvis din samboer
ønsker hjelp, må han ta kontakt med sin fastlege, som da kan søke ham
inn på et behandlingssted. Hvis du ønsker mer informasjon, er du
velkommen til å ringe oss i RUStelefonen på tlf. nr.: 08588.