Rehabilitering av hasjbrukere i Oslo

Hei ! Jeg er i fast jobb. Har bukt harsj i ca 6 år daglig. Har et stort ønske om og slutte. Har prøvd på egen hånd, men uten at jeg klarte det. Mitt spørsmål er om det finnes noen grupper eller lignende her i Oslo som driver rehabilitering av harsj missbrukere utenfor arbeidstiden. Ønsker å få den innformasjon som finnes innenfor harsjmissbuk i Oslo. Har hørt om NA, men vil ikke dit p.g.a at det er tyngre missbrukere der.

Kvinne, 22 år fra Oslo
Vi anbefaler deg å få en henvisning fra fastlegen din til poliklinisk behandling. Dette er en form for behandling som er forenlig med jobb, for det er ikke snakk om innleggelse, men foregår på timebasis. Hvis du ønsker å treffe en gruppe kan du kontakte Blå Kors og spørre dem. Uteseksjonen i Oslo hadde på et tidspunkt kurs for å slutte med hasj, men vi er usikre på om det går fortsatt. Snakk med dem på 23460440/913 03 913. Ellers kan du bruke en av følgende guider, i kombinasjon med annen behandling: En guide for deg som vil slutte med hasj | Manual for hasjavvenning