Spørsmål om RUStelefonen

rustlf-logo 75x67Hei, vi har et prosjekt på skolen. Vi lurer på om dere har telefonen open hele døgnet? Hjelper dere mennesker på alle aldere? Blir man fort avhengig av rus og alkohol?

Jente, 13 år fra Østfold
RUStelefonen er åpen mandag til søndag fra klokken 11.00 til 19.00 (den automatiske SMS-tjenesten er åpen hele døgnet). RUStelefonen er en landsdekkende opplysningstjeneste om rusmiddelproblematikk. Profesjonelle veiledere gir informasjon om rusmidler og lokale hjelpetiltak, enten det gjelder deg selv, eller noen du er bekymret for. Alle som ringer inn er anonyme. Vi har ingen aldersbegrensninger og alle er velkommen til å kontakte oss!
Hvor for man blir avhengig av rusmidler er nok veldig individuelt, men desto mer man bruker desto større er sjansen for å bli avhengig.