Kan man reagere slik av bare alkohol?

rustlf-logo 75x67Hei! Jeg var ute på byen en lørdag, hadde drukket 4 0,33 tuborg på vors før vi gikk på byen. Fikk da først en halvliter av en kompis før det kom en annen bekjent med en pils til meg. jeg drakk den, skålte og vi pratet masse om mat og forskjellige oppskrifter, etter denne ølen er det svart. Jeg husker ingenting resten av kvelden. Ifølge folk jeg kjenner virket jeg fjern, kjempe full og aggresiv. Hadde i tillegg slått til en kollega noe som jeg ikke husker noe av, husker ikke å ha møtt på henne, husker ikke hvem jeg pratet med den kvelden, ingenting etter den andre ølen på utestedet. Jeg synes alt dette var fryktelig rart for hadde ikke gjort noe uvanlig tidligere på dagen, spist lite osv. Er i tillegg på byen sånn annenhver uke så drikker ikke «sjeldent» heller, men har aldri flippa på den måten før. Sikkert vanskelig å svare på, men Kan jeg ha fått i meg noe eller bare alkohol

Kvinne, 23 år fra Buskerud
Du kan nok ha reagert slik bare på grunn av alkohol, selv om det ikke har skjedd før, og selv om du ikke drikker så «sjeldent» heller. Men det er selvsagt mulig at du kan ha fått i deg noe i tillegg. Men i såfall må jo noen ha puttet noe i det du drakk. Og hvis det var gode venner av deg du var sammen med, høres jo det litt merkelig ut. Etter reaksjonen din å bedømme, høres det ut som du ev. har fått i deg piller av noe slag, kanskje benzodiazepiner. Du kan lese mer om denne typen piller her, og her. Men som sagt, du kan ha reagert slik av bare alkohol, og at dine venner skulle putte noe i drinken din høres ikke sannsynlig ut.