slutte med subutex

Hei, jeg er mann på 29 år som har brukt subutex i ca 7 til 8 år har ikke fått av Lar men har kjøpt det illegalt.har vært uten sub siden sist søndag og jeg kan ikke forstå hvorfor jeg har det verre enn når jeg startet med avrusning..
leste på forum at jeg kansje aldri blir kvitt den uroen og ubehaget jeg har no,hvis det er tilfelle vet ikke jeg hvordan jeg skal klare å overleve dette livet.har ikke lyst å begynne på sub igjen,har planer om å begynne på skole til høsten,men alt ser ganske svart ut no..har ikke subutexen gått ut av kroppen min enda??har ikke planer om å legge meg inn, var nettop derfor jeg sluttet av meg selv..lurer bare på det blir bedre snart,blir gal av å ikke få sove skikkelig heller.håper du kan gi meg noen råd som kan få meg på bedre tanker.

Mann, 29 år fra Hordaland
Subutex inneholder stoffet Buprenorfin som etter langvarig bruk gir opioidavhengighet. Når du slutter å ta stoffet oppstår det abstinenser som du har nå. Du skriver ikke noe om hvor mye Subutex du har tatt og hvor lang tid du har brukt på nedtrapping, men Felleskatalogen råder til langsom dosereduksjon ved avslutning av behandling eller nedtrapping for å redusere ubehag hos pasienten. Selve Subutexen er nok fysisk ute av kroppen din, men reseptorene i hjernen som Subutexen har påvirket trenger tid for å normalisere seg. Hvor lang tid det tar før virkningene av Subutexen avtar avhenger både av mengde, men også individuelle forhold. Vi anbefaler at du tar kontakt med din lege for oppfølging og rådgivning. Legen har taushetsplikt og er der for å hjelpe deg.