Lav hjerterytme av hasj

Hei
når jeg har røykt hasj så har hjerte mitt dunket mye senere og de jeg har røykt med har reagert veldig på at jeg har lav hjerterytme er dette normalt

Kvinne, 19 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Ofte kan man oppleve at man får rask hjerterytme av å røyke hasj, særlig om man røyker mye eller får «noia». Forandring av hjerterytmen ved cannabisrus kan også være knyttet til forskjellige angstlidelser, f.eks sosialangst og panikkangst. Det er også en vanlig bivirkning av cannabis at man får høyere puls (fordi kroppen «kompenserer» for lavere blodtrykk). Det er ikke vanlig å få lavere puls. Hva som kan være årsaken til at du reagerer på denne måten kan vi ikke gi deg noe godt svar på. Hvis du generelt sliter med lav puls kan du kontakte lege/helsepersonell for å sjekke at alt er OK med deg.