Trenger hjelp til å slutte å drikke

Hei har ett varing alkohol problem som går utover familie medlemmer og andre i mitt nærområde. Trenger hjelp til å slutte og få kontroll på mitt liv igjen. ta kontakt

Mann, 48 år fra Vest-Agder
(Spørsmålet er anonymisert og tittelen tilpasset innholdet. Admin.)
RUStelefonen svarer:
Vi kan dessverre ikke kontakte deg, da vi er en anonym tjeneste. Men hvis du ønsker hjelp i det offentlige, trenger du en henvisning til behandling. Det får du enklest av din fastlege. Du kan også få det via en ruskonsulent i Nav. På nettsiden Fritt sykehusvalg finner du en oversikt over aktuelle behandlingsplasser. Du kan også ringe Fritt sykehusvalg hvis du har spørsmål om hvordan du kan velge behandlingssted (Fritt sykehusvalg), dine rettigheter, ventetider osv.
Vi legger ved en lenke direkte til Sørlandet sykehus, avdeling for rus- og avhengighetsbehandling (ARA). Det kan være nyttig å lese litt der, enten sammen familien eller legen din eller alene.