Eks-kjæresten min døde av metadonforgiftning

Hei! Eks kjæresten min døde for 2 år siden av Lungebetennelse og matadon forgiftning… 🙁 Så jeg lurer på om dere vet hvordan dette kjennes ut når man dør, kjenner man noe smerte eller bare sovner man inn?

Kvinne, 28 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Det er veldig trist å lese om hva som skjedde med eksen din. Vi håper du har noen å snakke med om dette og at du får den hjelpen du trenger hvis du har det vanskelig.
Når det gjelder ditt spørsmål om hvordan det er å dø, så er det vanskelig å svare på. Men ettersom metadon har en dempende virkning er det veldig sannsynlig at h*n, hvis h*n døde av metadonoverdose, ikke merket noe. H*n sovnet høyst sannsynlig inn uten smerter og uten bevissthet.