Innhalerte bensin gjennom slange

Jeg skulle flytte bensin fra en gammel bil til en nyere bil å tenkte jeg skulle bruke den metoden hvor du bruket munnen å en slange til å suge bensinen ut ved hjelp sv tyngdekraften men jeg brukte feil metode jeg brukte pustet inn med lungene å fikk en god del drag bensin gass på lungene, ble svimmel og forvirret der og da.
Har søkt litt rundt på nettet å funnet ut st dette er ekstremt farlig og at det skal veldig lite til for å få bl.a. permanent hjerneskade og ødelagte lunger.
Jeg vet ikke om jeg burde gå til doktor eller ikke, det er 4 timer siden å jeg har fortsatt litt hodepine å små smerter i halsen.
Hva tror dere?

Mann, 22 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
For sikkerhets skyld synes vi du bør kontakte legen for en sjekk siden du opplevde at du ble ganske dårlig av «bensindosen» du fikk i deg. Som du ser av vedlagte artikkel om sniffestoffer fra Folkehelseinstituttet er det en rekke skader en kan pådra seg ved sniffing. Noen av skadene er akutte, men de aller fleste oppstår ved lang tids bruk.
Eventuelt kan du også kontakte Giftinformasjonen på tlf. 22 59 13 00 og snakke med dem – dette er en døgnåpen tjeneste.