Skyte amfetamin i bomskudd

Jeg skyter amfetamin og for en time siden skulle jeg sette på meg selv men fikk ikke svar i første omgang, så prøvde jeg siste gang og det ende med en bul eller bomskudd. Og jeg er virkelig klar til å sette en gang til for å få effekt. Er det farlig å sette et skudd oppå ett bomskudd? Kan det være

Kvinne, 18 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Først og fremst er vi ikke en akutt tjeneste. For akutt hjelp må du kontakte for eksempel legevakten. Vi er heller ikke helsepersonell, så vi vil være forsiktige med å svare på denne type henvendelser. Men generelt sett bør man unngå å irritere et allerede irritert område. Vi anbefaler deg å ta kontakt med legevakten om kulen ikke blir mindre betent, eller om du opplever symptomer som feber eller frysninger. Du kan også kontakte ditt nærmeste helsestasjon for ungdom, der har de helsepersonell som kan se på deg.