Bivirkninger etter bruk av MDMA

Jeg lurte på hvor lenge mdma sitter I kroppen og hva man kan forvente i ettertid? Er gått nesten to dager at jeg uheldigvis fikk dette i meg og lurer på om enkelte ting er normalt. Som at jeg enda føler meg litt på siden av kroppen ,myke bein når jeg går, fortsatt litt mimikker,svært lite sultfølelse,rart å ta på seg selv og føler meg urolig/redd og gråter.

Kvinne, 27 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
MDMA/ecstasy sitter inntil 4 døgn på urinprøver. I blodet påvises det i under et døgn.
Du spør hva du kan forvente deg i ettertid. De reaksjonene du beskriver er ikke uvanlige ettervirkninger av MDMA-bruk. I de aller fleste tilfeller er dette noe som går over etter få dager. Det du opplever er heller ikke spesielt skadelig, med mindre du er disponert for mentale lidelser. Prøve å leve som du pleier ellers, spis regelmessig, prøv å sove regelmessig og ikke bruk andre rusmidler før du er helt bra igjen. Det kan være ting som tyder på at du ikke tåler MDMA spesielt godt, og da kan det være lurt å unngå det i fremtiden.
Om du ikke føler deg bedre innen få dager, bør du oppsøke lege. Legen har taushetsplikt.
Vi anbefaler deg å kikke på vår artikkel om MDMA.