Sexlyst og amfetamin

Hei!
Jeg er en mann som har brukt amfetamin siden 2009. Bruksintervall har på det meste vært annenhver helg (i en kortere periode), men oftest én helg hver måned. Ikke tung bruker med andre ord. De gangene jeg har brukt amfetamin har jeg ofte møtt andre mennesker for sex, og orgasmene jeg har hatt har vært de mest intense jeg har opplevd. Imidlertid har det medført at «vanlig» sex (dvs sex i nykter tilstand) har blitt nesten kjedelig. Sexlysten og ereksjon har også avtatt. Jeg har gjort litt research på nett, og funnet ut at dette er en uheldig bivirkning etter gjentatt bruk av amfetamin. Jeg angrer på at jeg begynte med amfetamin, og håper det finnes en måte å reparere skadene stoffet har gjort.
Jeg lurer derfor på om det finnes noen som helst måte å «resette» meg på, en eller annen måte å få tilbake det jeg hadde før?Gjenopprette min tidligere referanseverdi mht nytelse, slik at jeg atter en gang kan nyte «vanlig» sex.
HÅPER virkelig dere kan gi meg positiv tilbakemelding…. 🙁

Mann, 39 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Det stemmer det du googlet deg frem til, at amfetamin kan forstyrre sexlyst og ereksjonevne. Vi kan ikke noen «triks» for hvordan du kan oppleve sex på samme måte som du opplevde sex på i amfetaminrus, men uten å ta amfetamin. Imidlertid vil sexlysten og ereksjonsevnen din gå tilbake til din normal etter en stund uten amfetamin- så det er ikke slik at du ikke kan bli som før igjen. Det er mange som nyter god sex og gode orgasmer uten å ta rusmidler, antageligvis gjorde også du det før du begynte med amfetamin. Vi er sikre på at du har mange gode opplevelser i vente, uten amfetamin. At det kan ta litt tid, kan hende. I mellomtiden kan du trøste deg med at hadde du fortsatt med amfetamin, hadde ereksjonsproblemene dine bare blitt større, og sannsynligvis bare en av mange problemer du hadde slitt med.