Smerter selv jeg bruker Norspan 5noen andre medisi

Har operert i ryggen en gang og de kan ikke operere meg igjen for er foruten plass og har, 2 store midtstilte prolaps og ett venstre stilt, er høyere side jeg er operert på og han lager cos plass til istad nerven ???????? har problemer oppe i ryggen men husker ikke hva ordene het men da jeg google det fikk veg svar at det betydde brist i ytre ring og lurer på hva det er det de mener med det?? Har også rygg sykdomen shauerman. Lurer på om det finnes noe annet enn norspan plaster da jeg ikke tror det virker som det skal for da burde jeg hatt bedre dager enn jeg har. Har brukt det siden 2004 men tror ikke det er like bra som det var de første årene!! Håper på raskt og forståelsesfull svar ????????????

Kvinne, 50 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke helsepersonell, og kan ikke nok om ryggskader til å kunne gi deg et godt svar. Vi tenker at den/de som kan hjelpe deg best med dette er behandlende lege(r). Om lege ikke kan hjelpe deg kan du ble om å bli henvist til smerteklinikk. Generelt kan vi si at det finnes andre type smertelindrende medikamenter på plaster, men om det er mer egnet for din situasjon eller ikke, vet vi ikke.  Om du ikke opplever at Norspan virker som før, kan det være at du har utviklet en toleranse for det og at den smertelindrende effekten av avtatt.