Subutex og morfin etter keisersnitt

Jg ble gitt både subutex og morfin etter keisersnitt, hadde så vondt at jeg trodde jeg skulle stryke med!. Er det ikke sykehus sitt ansvar at jeg har blitt feilmedisinert?!
De skulle jo tatt mg av subutex så smertestillende kunne fungert?!!!
Klarte ikke å ta mg av datteren min, måtte ha hjelp bare til å snu mg i senga.
Resultat ble at jeg ble sett på som en dårlig mor, i kampen mot barnevernet i tillegg.

Kvinne, 40 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Du har rett i at sykehuset har ansvar for at du får riktig medisinering under innleggelse, men hvorvidt du har blitt feilmedisinert er vanskelig for oss å svare på. Det kan hende at sykehuset hadde sine grunner til å medisinere deg slik de gjorde, det er vanskelig å vite uten å ha flere fakta om situasjonen. Eller de kan ha gjort en feil. Du kan kanskje ta kontakt med dem for å høre hvillke vurderinger de tok underveis (pass på å få med alle fakta i saken) og eventuelt kontakte pasientforeningen dersom det viser seg at du burde ha blitt medisinert annerledes.