Hjelp

Jeg tror foreldrene mine skal sende meg på pissings og jeg har egentlig slutta, men jeg er ganske sikker på at jeg fortsatt har thc i systemet.. Er det noe jeg kan gjøre (spise, drikke elns) for å unngå positiv prøve? Jeg har jo slutta og jeg vil ikke at mamma skal bli skuffet over meg når jeg prøver å bli bedre, det ødelegger alt..
Sendt fra iOS-applikasjonen

Kvinne, 17 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Vi kjenner ikke til noen metoder for raskere å få rene prøveresultater, annet enn å ta tiden til hjelp. Det finnes mange tips og «kjerringråd» der ute på nettet, men vi er usikre på om disse egentlig har så mye for seg.
Men hvis det er slik at du tester positivt på noe du røkte for lenge siden, så vil nok legen kunne bekrefte ovenfor dine foreldre at cannabis potensielt har en forholdsvis lang påvisningstid, sammenlignet med andre rusmidler. Problemet vil nok heller være dersom du gjentatte ganger avlegger positive prøver – da er det nok mindre sannsynlig at de tror på at du egentlig har slutta.