Bomskudd

Hei. Jeg var uheldig å fikk meg en bomsmell med MDMA i albuen for godt over et døgn siden. Er sykt hovent, ømt og hardt. Har ikke blitt bedre, og nå gjør det vondt samt at jeg blir nummen i underarmen og får strålinger oppover.. bør jeg kontakte legevakt? Litt noia her, men tør ikke dra for å sjekke før jeg vet sikkert at jeg burde. Sånt blir rappotert inn til fastlegen, og han vil jeg ikke skal vite noe, dominoeffekt.. men ja, hjelp? Hva er galt med armen min?

Kvinne, 28 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Først og fremst vil gi gjøre oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste; det kan ta opptil flere dager å få svar via vår spørsmål og svar-tjeneste. Ved behov for akutt hjelp bør du alltid kontakte legevakt 116 117, ambulanse 113, eller evt. Giftinformasjonen 22 59 13 00. Ett av disse tiltakene tenker vi at er rimelig å benytte også i din situasjon; det er viktig at du får sjekket opp dette av kvalifisert helsepersonell, slik at du kan få behandlet disse symptomene på korrekt vis (eller evt. avkreftet nødvendigheten av dette). Alternativt kan du ta kontakt med Helse- og overdoseteamet Trondheim.