Jeg klarer ikke stoppe med Vival og sovemedisiner

eg tar vival opptil flere ganger om dagen og tar sovemedisin 4 – 5 ganger om dagen har apstinenser glemmer mye til tider spiser jeg mye andre ganger spiser jeg lite jeg har gatt tom for medisiner og far ikke ta ut mer for om 2-3 uker hva gj,r jeg

Mann, 53 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Hvis du har plagsomme abstinenser og ikke får flere Vival og sovepiller på en stund kan det kanskje være en idé å fortelle legen din hvordan du har det. H*n kan hjelpe deg med å lage en nedtrappingsplan, og forhåpentlig følge deg opp i prosessen.
Hvis du ikke vil snakke med lege er det ikke så mye annet å gjøre enn å holde ut abstinensene. Husk at disse vil gå over etter en viss tid. Du kan lese mer på våre sider om benzodiazepiner og hjelp til å slutte med benzodiazepiner.