Min mann ruser seg

Heisann , sliter med et problem .
Har en mann som ruser seg stort sett vær dag .
Har gitt han ultimatum og prøvd å finne en løsning men uten noe hell .
Skal sies han røyker hasj og drikker øl vær kveld , men nå har han begynt å røyke før jobb og slikt å det synnes ikke jeg noe om .
Men hvordan skal jeg håndere denne situasjonen ?
Vi har en sønn sammen på 2 år og han har en datter på 11.
Vil jo helst ikke flytte fra han men ser snart ikke noe annen mulighet .
-Hjelp hilsen frustrert mor .
Kvinne, 27 år fra

RUStelefonen svarer:
Vi forstår frustrasjonen din, men det er ikke så lett å gi noe råd uten å kjenne mer til familiesituasjonen. Som du skriver er det ikke lett å bare flytte, og de fleste vil gjerne prøve alt før de går til det skrittet. Vi anbefaler deg å ta kontakt med familiekontor der dere bor for veiledning. Du trenger ikke henvisning for å hjelp på familievernkontor, og på hjemmesiden til Bufdir finner du det kontoret som er nærmest der du bor.