Når skal dere slutte å lenke til Lundqvist?

Når skal dere fjerne lenken til den diskredierte sjarlatanen og kvakksalveren som baserer pseudovitenskapen sin på tvilsomme anekdoter og personer i tvangsbehandling Thomas Lundqvist sin guide til hasjavvenning (en guide for deg som vil slutte med hasj) ? Jeg mener det er like kritikkverdig å lenke til dette som å lenke til VIDKUN QVISLING eller hvilkensomhelst annen ADOLF HITLER raseforskning.

Mann, 35 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Takk for ditt spørsmål om våre anbefalinger til hasjaavenning. Vi lenker ikke til Thomas Lundqvist, vi lenker til de tilbudene som finnes for hasjavvenning (noe våre brukere faktisk ber om). Det er akkurat som annen rushjelp. Mange steder baserer behandlingen sin på modeller som er omstridte. Vi lenker til de behandlingstilbudene som finnes og har tro på at våre brukere selv er i stand til å benytte seg av det de har bruk for og se bort det de er uenige i. Dersom du har en god metode for hasjavvenning som blir et offentlig behandlingstilbud, skal vi selsagt lenke til det.