Kjøre bil på grunn av sykdom er tildels ikke i orden, fordi det kalles rus

Hvis en person går til atomkrig, er det i orden.
Kjøre bil på grunn av sykdom er tildels ikke i orden, fordi det kalles rus.
Almennlegene må øyeblikkelig lære forskjell angst og uro. Jeg unner ingen angst. Det er et helvete. Gi meg medisiner tilstrekkelig. Selvmordet er like om hjørnet.

Mann, 48 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Vi forstår godt din frustrasjon over reglene for helsekrav til førerkort. Det er mange som opplever seg urettferdig behandlet. Vi kan dessverre ikke gjøre noe for deg utover å informere om reglene. Dersom du mener du har en god sak, kan du gå til Fylkesmannen i ditt fylke. De kan fortsatt vurdere saker (tross de nye reglene) og evt. overprøve legen. Dette avhenger selvsagt av sakens konkrete opplysninger og hvilke medisiner det er snakk om (dette sier du ikke noe om).
Fylkesmannen i Hedmark, førerkortsaker.