Sniffe Elvanse

Hei, vist man sniffer elvanse 30mg (adhd medisin) kan det gi en slaks rus? Og hvilken?
Kan de bli en overdose om man siffer mange nok?

Kvinne, 17 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Elevanse er et reseptbelagt legemiddel, som kun skal brukes som foreskrevet av lege. RUStelefonen gir ikke brukerveiledning, så vi kan bare gi deg et generelt svar.
Elvanse kan gi en stimulerende virkning i tillegg til endel ubehagelige bivirkninger som hjertebank og/eller psykisk ubehag. Hvor mye som skal til for at det blir ubehagelig, varierer veldig fra person til person.
En dødelig overdose skal det mye til for å få (selv om det er mulig). Men dersom man tar masse av dette kan det gi svært ubehagelige reaksjoner (og til dels farlige), selv om man jo overlever temmelig store doser. Eksakte doser er svært individuelt.