Injisering på «drop arm»

Etter en overdose på metadon for 2 uker siden så fikk jeg halveis drop arm. Enten sovnet jeg på armen eller så er det på grunn av jeg har brukt en skadet åre flere ganger og truffet en nerve. Jeg er nå på avrusning og lurer på om det er skadelig for armen og bruke samme åren som er lei plaget og lei av stoff i seg. Har fått litt følelser igjen i armen etter disse to ukene så den er på bedringens vei, og har ikke satt noen justeringer i den før nå. Jeg skjøt amfetamin denne gang, og vet at metadon ikke er bra og injisere. Når jeg satt skuddet i åren nå nettopp så fikk jeg litt vondt, ikke veldig, i området hvor åren er. Og det har jeg også hatt i de siste dagene når jeg har fått følelsene tilbake igjen. Det var mye verre for noen dager siden hvor jeg måtte få sterkere smertestillende enn Ibux og Paracet siden smertene ikke gikk vekk av det. Og siden jeg ikke har hatt følelser i hånden(og 4 fingre) så er det vanskelig og sette i andre armen.. takk for svar 🙂

18 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Du lurer på om det er skadelig å injisere amfetamin? Ja, selvfølgelig er det skadelig. Er det mer skadelig i en drop-arm? Ja, det er i alle fall mer risikabelt. Du har ikke samme følelse i armen og vet dermed enda mindre hva du utsetter deg for.
Du skriver både at du er på avrusning nå og at du satt et skudd nettopp nå: «Jeg er nå på avrusning og lurer på om det er skadelig for armen og bruke samme åren … Har fått litt følelser igjen i armen etter disse to ukene så den er på bedringens vei, og har ikke satt noen justeringer i den før nå. Jeg skjøt amfetamin denne gang … jeg satt skuddet i åren nå nettopp».
Dette forstår vi ikke helt. Dersom du er på avrusning bør du snakke med helsepersonell der. Dersom du ikke er det, bør du oppsøke helsepersonell som kan se på armen din, f.eks. legevakten eller Fransiskushjelpen, dersom du er usikker på din helsetilstand.