Kaptein (sted å diskutere alkoholproblematikk i Bergen eller omegn)

Hei. Jeg vil ha hjelp til å slutte å drikke. Har prøvd AA, det var ikke noe for meg. Finnes det et felleskap i Bergen eller omegn, hvor man kan møtes for å diskutere sin alkoholisme?

Mann, 38 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi kjenner ikke så mye til din situasjonen, hvor stort alkoholproblem du har, og hvor mye hjelp du synes du trenger. Fastlegen din eller Nav kan henvise deg til rusbehandling som f.eks ruspoliklinikk i Bergen.
På hjemmesiden til Bergen kommune ligger også informasjon om ettervern. Der er AA nevnt, men siden du ikke synes det passer for deg har kanskje Selvhjelp Norge et tilbud du kan ha nytte av. Det er basert på gruppesamtaler hvor de som deltar har ulike typer utfordringer i livet, ikke bare rus. Bergensklinikkene har også tilbud om gruppeterapi på sin dagbehandling, du kan jo ta en telefon til dem og høre om de har noe tilbud som kan passe for deg.