Piller

Hei! Jeg har funnet noen piller, er det mulig å sende et bilde til dere, slik at dere kan prøve å tyde hva disse pillene er?

Kvinne, 23 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Hei – det er dessverre ikke teknisk mulig for oss. Hva vi kan råde deg til, er å prøve Felleskatalogens identifikasjonssøk, hvor du kan fylle inn en del informasjon om pillene, og få opp forslag om hva det kan være (sett at pillene har markedsføringstillatelse i Norge). Evt. kan du ta dem med til en farmasøyt på et apotek, som muligens vil kunne identifisere dem. Dersom det dreier seg om et illegalt rusmiddel, vil muligens ditt lokale politikontor kunne kjenne dem igjen.