Hvor lenge kan hasj påvises i urinen.

Hvor lenge kan hasj påvises i urinen? Eg røyket 1 gang i sommeren 2018. 1 joint 24 november.
3 jointer, 2 linjer kokain, 3 linjer TCB og 2 MDMA ,2 desember.
Og no skal eg på sjømannslegen 14. Desember.
Vil det vises? Detta er alt eg har tatt. Ikkje fast.

Mann, 17 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Du vil mest sannsynligvis ikke teste positivt på kokain, TCB (mener du TCB-2, eller den mer utbredte kjemiske forløperen 2-CB?) og MDMA. Spor av dette vil neppe finnes i kroppen din dersom du ikke inntar mer før 14. desember.
Når det gjelder cannabis, kan vi derimot ikke være like påståelige. Sannsynligvis vil du ikke teste positivt på cannabis heller, men de tre jointene du røkte den 2. desember, gjør at du kanskje er litt mer i grenseland mellom positive og negative svar. Her er det mange faktorer og individuelle variasjoner som spiller en viktig rolle, så det er vanskelig å si noe veldig presist her. F.eks. hvor mye ren THC du fikk i deg den dagen, har en del å si. Et enkeltinntak av cannabis (definert som 25 mg ren THC) vil normalt kunne spores i underkant av en uke, mens et større inntak vanligvis kan spores noe lengre enn som så. Noe mer spesifikt blir det vanskelig å si dessverre, men du kan vurdere å kjøpe en urinprøve på apoteket, og teste selv hvordan du ligger an.
Se også vår artikkel om cannabis i urin- og blodprøver.