Xanor – metningspunkt?

Jeg har misbrukt piller i mange år nå. Og min erfaring er at hvis jeg spiser ca 30-50 mg alprasolam så klarer jeg ikke oppnå noe høyere effekt, selv om jeg dobler dosen derfra. Eneste måten å komme videre er å blande med noe annet. Men mitt spørsmål er egentlig om min erfaring er riktig. Slutter kroppen å ta opp virkestoffet når den er «mettet» ?

Mann, 27 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer
Xanor kan i meget store doser gi dødelig forgiftning. Dette skulle tilsi at kroppen ikke blir «mettet», men fortsetter å ta opp stoffet. Hvordan det er i hvert enkelt tilfelle, vil avhenge av toleranse, brukerhistorikk osv. Les mer om forgiftninger på slike stoffer her.
Vi anbefaler deg å snakke med en farmakolog hvis du trenger mer konkret informasjon om dette spørsmålet. Giftinformasjonen (se lenke over) har kompetanse på feltet. Om de vil svare deg på det, er et annet spørsmål.