Butikkmedarbeider

Min datter er 25 år og bor hjemme. Ho har problemer men vil ikkje innrømme. Nekter på at ho bruker narkotika men har røkt harsj tilstår ho. Har et forferdelig sinne mot meg fordi eg vil vite kor det står til når ho ofte ikkje står opp før til kvelden. Slit på meg som mor og ho har slutta jærerskulen og også mist jobb pga ho møter ikkje alltid opp. Eg er fortvila

Kvinne, 60 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Mange pårørende opplever å være i samme situasjon som du, og vet ikke hva de skal gjøre for å få til en forandring. Vi vet for lite om deg og din datters situasjon til å kunne gi noen konkrete råd. På generelt grunnlag anbefaler vi å ta kontakt med fagpersoner for hjelp. Fylkesmannen i Møre og Romsdal har iverksatt tiltak i fylket for å hjelpe pårørende til mennesker med rus- og psykiske helseproblemer. Du kan ta kontakt med fylkesmannens kontor og forhøre deg om de har noe tilbud du kan benytte deg av. Ta også gjerne kontakt med oss for en utdypende samtale, slik at vi kan få en bedre forståelse av din situasjon, og gi deg bedre eller andre råd. RUStelefonen 915 08 588 er åpen fra kl. 11-18 hver dag.