Mulig bruk av narkotiske stoffer?

Hei.
Jeg lette etter bilnøkkelen I min sønn sin lomme, og der fant jeg mange biter av sølvpapir, to lightere og to røyk I en tyvepakning. Han snuser til vanlig og er tidligere «tatt» I å røyke hasj.
Kan dette være tegn på bruk av noe ?

Kvinne, 45 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er ikke godt å si for sikkert om det er brukerutstyr du fant i lommen hans. Sølvpapir kan jo f.eks. brukes til å oppbevare hasj i, lightere kan brukes til å tilberede og tenne opp en joint (hasj-sigarett), og tobakken fra sigaretter kan brukes i en slik joint. Samtidig kan han jo være i besittelse av disse tingene av helt andre årsaker. Vi anbefaler deg å først og fremst snakke med han om det. Går du inn på denne lenken finner du forslag til en bekymringssamtale som kan være til hjelp.
Du er også velkommen for å ringe oss for en utdypende samtale på vår tlf. 915 08 588 mellom kl. 11 og 18 hver dag.