Vektoppgang etter å ha sluttet med cannabis

Hei, jeg er en jente som har nå sluttet med cannabis. I ca. 3-4 uker. Ser at jeg har gått opp 3 kilo i vekt og føler meg litt oppblåst hele tiden etter jeg spiser. Spiser ikke noe mer enn normalt. Er dette normalt?

Kvinne, 20 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Vi kjenner ikke til at det å føle seg oppblåst etter matinntak når du slutter med cannabis. Det er allikevel ikke umulig at det kan ha en innvirkning. Det er i hvert fall ikke uvanlig å få visse mageproblemer når du slutter med cannabis. Vi vil anta at du vil slippe å gå med dette problemet i lang tid. Dersom det ikke går over, kan du ta det opp med legen din. Det er meget godt mulig at dette ikke har noe med cannabisbruken din å gjøre i det hele tatt (særlig når det har gått flere uker og etterhvert måneder).