Var jeg med på leken?

Hei! Starten av sommeren 2017 var jeg akkuratt blitt 18 og var på byen med noen venner og reiste etterpå på narch hos en bekjent.
Jeg husker jeg drikke den blå smirnoff flasken fra et glass med brusen sprite oppi og etter det sovner jeg som en stein på sofaen.
Jeg våkner dagen etterpå kanskje klokken 7 på morningen i en seng uten klær men bare en t- skjorte som er min på.. ved siden av sengen sitter det 3 gutter (han ene var ikke på narchet når jeg var våken). Jeg får dette fra han ene når jeg våkner «jeg trodde du sa du ikke var jomfru» og ser at sengen er ganske godt dekket av blod fra mitt underliv. Der igjen får jeg bekreftelser på at jeg skal ha vært delaktig med de 3(!!) guttene som sitter ved sengen gjennom natten. Dette er noe jeg ikke husker noen ting av og har helt blackout fra perioden vi var på narch 2/3 tiden til 7 på morningen. Jeg kom aldri på noe telefoner til legevakten eller politi for det skal ha vært kondomer i bildet..
kan jeg ha blitt dopet ned på narchet og blitt voldtatt når jeg ikke husker noe av det?
Dette er ca 2 år siden og har bare sagt det til få mennesker.. hva bør jeg gjøre?

Kvinne, 20 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det du har opplevd er ikke greit. Slik du beskriver denne hendelsen var du enten så full eller ruset at du sovnet.
Hvis noen har seksuell omgang med en person som er «bevisstløs eller av andre grunner er ute av stand til å motsette seg handlingen», uten at det foreligger vold eller trusler i tillegg, er det også en voldtekt. Dette står i straffeloven § 291. Eksempler på slike tilfeller er hvis personen sover eller er overstadig beruset. Du kan se på det som at du har mistet kontrollen over din evne til å si nei.
Du spør oss om du kan ha blitt dopet ned, og ja det kan du ha blitt, men det er dessverre umulig å si med sikkerhet så lenge etter.
Vi vil anbefale deg å snakke med Hjelpetelefonen for overgrepsutsatte: 80057000. De kan gi deg råd om hva du skal gjøre. Du kan også kontakte legen din for å få henvisning til en psykolog. Psykologen kan hjelpe deg med å bearbeide det som har skjedd.
Det kan òg være bra for deg å kontakte Dixi. De er et lavterskel ressurssenter for voldteksutsatte.
I tillegg vil vi tipse deg om ung.no sin artikkel » Voldtekt-vanlige reaksjoner». Der står det mye om hvordan det kan føles i ettertid av en slik hendelse, og hva du kan gjøre.