Amfetamin, alkohol og Remeron

Hei, jeg bruker 30mg Mirtazapin hver kveld. Og har en uvane med å bruke amfetamin eller lignende stoffer i mindre mengder relativt gjevnelig, Og i blant i større menger/over lengere tid gjerne sammen med alkohol. I disse tilfellene dropper jeg ofte remeron siden keg føler de ødelegger følelsen av rusen. Spørsmålet mitt er om disse medisinene og amfetamin evt. Alkohol er spessielt farlig?

Mann, 21 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Remeron kan – som du sier – være med å dempe effekten av amfetamin. En av bivirkningene av Remeron er at du blir mer trøtt og søvnig. Det er nok bedre å ta amfetamin og Remeron hver for seg, men Remeron i seg selv gjør ikke at amfetaminrusen blir mer farlig. Det kan derimot alkohol gjøre. Alkohol er dempende og rusen kan bli forsterket av Remeron, særlig om du drikker mye. Det kan gi uforutsette effekter av alkoholen og føre til at du blir mye mer ruset enn du ellers ville blitt.