Hvorfor er det vanskelig å holde det men bestemmer seg for?

Hvorfor er det så vanskelig å holde det som man bestemmer seg for ? Og hvorfor ønsker en ektefelle at man fortsetter å konsumere alkohol i moderate mengder?

Kvinne, 54 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Du skriver ganske kort om din situasjon og det er derfor vanskelig å gi deg noe presist og ufyllende svar. At det er vanskelig og holde det man bestemmer seg for handler ofte om motivasjon. Vi legger ved en artikkel om «Nøkkelen til god motivasjon» på Psykologisk.no. Kanskje du kan finne noen tips og råd der til hvordan opprettholde motivasjonen, og det du har bestemt deg for. Hvorfor ektefellen har ønske om at du/man ønsker å konsumere alkohol i moderate mengder må du nesten spørre han om.
Som sagt skriver du litt for kort til at vi kan veilede deg i din situasjon. Send gjerne inn spørsmål til oss på nytt med mer informasjon, så kan vi svare deg bedre.