Jeg går i LAR som jeg skal av

jeg går i LAR som jeg skal av ,nedtraping av benzopin som jeg fikk av lege 20 år siden ,i morgen må jeg vite om jeg skal stå på b preperater eller av det å så begyne på attentin som jeg ikke vet om tar benzo apstinenser add-adhde misbruker amf rolig ,å kan skrive dette trener go form men å stå med .misbrukere å sloss om piller gider jeg ikke gikk tom i sommer uke svakere stikking i kroppen mistet tid å sted psykose ,kjöre bil på b preperarer dazepam sobril.rivotril 4 mg daglig kanjeg få lappen til bake ,men 200 mg amfetamin og 300 mg morfin er oki , jeg får 2 a preperat eller ett b ,10 år i lar er nok sub er oki å gå av hjemme rivo å amf ,6 ganger i uken 6mg som taes 1000kl å må kjöpe 10000kr i piller å amf uten om,benzopiner er min beste venn 14-30 drakk jeg og piller,alko er död,men no drikker jeg 2-3 cider om morgenen i morgen har jeg xanor ,hjelp

Mann, 42 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi skjønner det er en del utfordringer for deg, både hva gjelder medisineringen og nedtrappingen på ulike preparater. Det er ikke helt tydelig hva du spør om, men vi kan si noe generelt om de temaene du tar opp.
Gå av LAR
Det er ganske mange som får det til. Forberedelser er viktig. Sakte nedtrapping er også viktig. De fleste kan trappe seg ned ganske mye på egen hånd. Men det er vanskelig mot slutten. Da trenger du kanskje en innleggelse/avrusing. Det er viktig å lage en plan for dette sammen med folka i LAR.
Benzodiazepiner
Hvis du bruker benzodiazepiner ved siden av LAR-medisiner, blir dette en ekstra utfordring. Du bør snakke med dem som skriver det ut og samarbeide om å lage en plan for nedtrapping. Skaffer du tabletter selv, er det viktig å snakke med de som skal hjelpe deg om hvor stort forbruket er. Vi kjenner ikke til at amfetamin/Attentin tar abstinenser fra benzodiazepiner.
Bilkjøring
Dersom du får benzodiazepiner av lege, fyller du helsekravene hvis du bruker maks 30 mg Sobril/oxazepam eller maks 10 mg Valium/diazepam. Andre benzodiazepiner er ikke godkjent.
Hvis du vil diskutere situasjonen videre, kan du ringe oss på 915 08588.