RUStelefonens kampanjer

Når det gjelder rus bør du vite hva du snakker om 2002

Når det gjelder rus bør du vite hva du snakker om var den første markedsføringskampanjen til RUStelefonen, og ble laget i anledning åpningen av tjenesten 6. desember 2002. Den består av tre plakater som retter seg til både ungdom og foreldre.

«Tror du så mange hadde brukt dop hvis det var farlig, eller?»

Last ned plakaten her.

«De sa at ecstasy ikke var farlig hvis jeg bare prøvde én gang.»

Last ned plakaten her.

«Andre tenåringer driver med dop. Min datter ville aldri finne på noe sånt.»

Last ned plakaten her.

 

Når fyll flytter grenser 2003

Når fyll flytter grenser var en ungdomskampanje med fokus på hva som kan skje når man blir mindre kritisk i fylla. De tre plakatene var å se på offentlig transport i Oslo høsten 2003.

Last ned plakatene her 601.69 Kb

 

Kan man røyke bananskall?

Kan man røyke bananskall? var en svært populær kampanje i 2005. Kampanjen var først og fremst rettet mot ungdom og bestod av en plakat med mange ulike spørsmål om rus.I 2008 ble en ny versjon av plakaten lansert, denne gangen med informasjon om den nye SMS-tjenesten vår.

Last ned plakaten her.

 

Spørsmål om rus? 2005

Spørsmål om rus? var en kampanje som ble brukt i noen ungdomsmagasiner fra slutten av sommeren 2005. Plakaten består av et spørsmålstegn laget av røyken fra en hasjsigarett.

Last ned plakaten her 105.90 Kb

 

Toalettveggen 2006

Toalettveggen var en kampanje som ble lansert høsten 2006 og brukt i markedsføringen mot ungdom/unge voksne. Plakaten viser en toalettvegg med ulike skriblerier om rus.

Våren 2008 ble en ny versjon av plakaten lansert, denne gangen med informasjon om den nye SMS-tjenesten vår.

Last ned plakaten her.

 

Ikke alle narkiser har boblejakke 2007

  1. november 2007 gjennomførte RUStelefonen en aksjon på Oslos vestkant. Pent kledde, «vellykkede» vestkantfolk satt på fortauet med plakater og delte ut informasjonsbrosjyren =Oslo vest. Målet var å sette fokus på det økende sammfunnsproblemet som det skulte rusmisbruket representerer.

Les mer om aksjonen hos NRK nyheter.

 

Gaysirkampanje 2015

RUStelefonen hadde i forbindelse med Pride-uken 2015 en kampanje på det skeive nettstedet Gaysir.

Pride-angst?

Dop er ikke så farlig. Eller?

Alkohol kan være gøy, men hva når det ikke lenger er så morsomt?

Dobbelt stigmatiserende å være skeiv og ha problemer med rus?

 

Sommerkampanje 2016

 

 

Julekampanje 2016