Blackout

promillesymbol_litenDe siste årene hender det ofte at jeg får black out, sitter ofte og drikker vin sammen med gode venner og glemmer ofte både tid og sted. Det har hent at jeg ikke står på beina, og at jeg også tisser på meg. Forstår ikke helt hva som skjer, hente aldri før da jeg var yngre. Hva er det som skjer med meg, og hvorledes kan jeg håndere dette?

Kvinne, 55 år fra Møre og Romsdal
Når du skriver «black out» forstår vi det som at du ikke husker lite dagen etter at du har drukket. På den måten du beskriver situasjonen du er i når du drikker kan det virke som om du har lite kontroll over hvor mye du drikker. Black out, problemer med å stå på beina og det å tisse på seg er alle symptom på høy promille. Drikker du mindre vil sansynligvis problemene du har når du drikker bli mindre, eller helt borte. Hvis du har lyst til å lese mer om alkohol kan du trykke her, og ønsker du å beregne hvor høy promille du får når du drikker kan du trykke her.