medisinbruk mot smerter

Har hjertetrøbbel og bruker marevan, metopronol og digitoxin og har nu fått en prolaps og lurer på om æ kan ta paralginforte og stesolid sammen med det ovenfor nevnte medisiner.

Mann, 55 år fra Finnmark
Vi anbefaler at du tar med deg dette spørsmålet til legen din. Du må uansett få resept for å kjøpe Paralgin Forte og Stesolid. Hvordan de ulike medikamentene påvirker hverandre i akkurat ditt tilfelle, kan vi ikke svare deg på for det varierer veldig fra person til person. Og det kommer selvsagt an på mengden man bruker, toleransen osv. Du kan jo f.eks kikke i Felleskatalogen hvis du vil lese deg til hvilke man bør og ikke bør kombinere av disse medikamentene. Søk på hvert enkelt av medikamentene og les om dem. Les da særlig under «Interaksjoner.» Men som sagt, dette spørsmålet er det aller best å stille til legen din.