farlig?

Hei! Tok for to dager siden 5 ecstasy tabletter og noe amfetamin. Er idag veldig svimmel og følelse av prikking i hodet. kan dette være farlig? siste inntak av alt før kl 10 lørdag.

Kvinne, 20 år fra Sør-Trøndelag
Hverken ecstasy eller amfetamin er særlig giftig så farene for overdose og skader er hovedsakelig knyttet til overbelastnig av indre organer som lunger, hjerte, nyrer og lever under bruk, samt dehydrering som følge av for mye dansing/annen aktivitet. Etter bruk er kroppen ofte veldig sliten og energilagrene er tømt, noe som kan gi de symptomene du beskriver. Dette er ikke farlig, og vil sannsynligvis gi seg etterhvert som kroppen tar seg inn igjen Hvis plagene dine vedvarer over flere dager, eller blir verre, eller du får vondt noe sted vil vi oppfordre deg til å kontakte lege.