Rød fluesopp

Jeg har mistet lappen et år, og må gå på jevnlige prøver for og få den tilbake. Ble tatt for bruk av hasj. Har røyket daglig i mange år, så takler ikke tanken på dette. Lurte derfor på om Rød fluesopp slår ut på urinprøver? Synd politiet tvinger meg over på andre stoffer, på denne måten. Finnes det andre stoffer som ikke slår ut på disse testene, f.eks Subutex?

Mann, 24 år fra Vestfold
Rød fluesopp (Amanita muscaria) slår ikke ut på slike tester. Men vi vil ikke anbefale deg å bytte ut cannabis med rød fluesopp. Det vil høyst sannsynlig koste mer enn det smaker. I tillegg stiller vi oss tvilende til at du ønsker å spise fluesopp igjen om du gjør det en gang. Rusen kan minne om en langt framskreden alkoholrus med hodepine, kvalme og brekninger.  Videre opptrer sterk uro, etterfulgt av lammende fornemmelser.  Ved sterk forgiftning synker den forgiftete ofte ned i en slags koma med drømmer og hallusinasjoner. Til forgiftningsbildet hører også sanseforvregninger som endret tids- og romoppfatning. Dødsfall er sett hos pasienter med underliggende sykdom, etter store inntak eller på grunn av ulykker under rus/hallusinose.
Subutex (buprenorfin) slår ut på slike tester. Vi kjenner ikke til andre stoffer som ikke slår ut; de som lager slike testepaneler har nok tenkt på mulighetene for at det kan være flere rusmidler inne i bildet.
Du blir nok nødt til å ta et valg: enten være uten cannabis og andre rusmidler et år, eller klare deg uten lappen. Vi kan ikke ta det valget for deg.