hvor lenge kan dop spores i urin, blod eller hår?

Hei. Lurer på hvor lenge det kan spores om man har blitt dopet ned? Husker lite fra den kvelden men var dårlig i mange dager etterpå. Lurer på om jeg kan ha blitt utsatt for flere ting jeg ikke klarer å huske.

Kvinne, 31 år fra Vestfold<
Dersom du er redd for hva som kan ha skjedd med deg anbefaler vi at du tar kontakt med lege så fort som mulig. Legen kan undersøke deg og sjekke om det finnes noen spor av stoffer i kroppen din slik at du slipper å engste deg over hva du eventuellt kan ha blitt dopet ned med. Det er veldig forskjellig hvor lenge dop/narkotika kan spores i urin, blod og hår. En god oversikt over hvor lenge det kan spores i urinen finner du her.  På denne siden finner du også informasjon om blod, hår og urinprøver med ca sporingstid. Siden hårprøver i stor grad ikke benyttes bør du ta en urin eller blodprøve før stoffene er ute av kroppen.