150 mg morfin tabeller

Jeg lurer på om jeg har tatt 150 mg morfin tabeller. Sovner jeg før jeg Evnt slutter og puste? Og hvor lang tid tar det før jeg sovner. Kan jeg få hjerne skade om jeg kommer til sykehus raskt?

Kvinne, 27 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Du sier ikke noe om hva slags morfin du mener. Dette blir derfor veldig vanskelig for oss å svare på. Hvor lang tid det tar før morfin virker og før du slutter å puste er derfor helt umulig å svare på.
Vi gir heller ikke slik form for veiledning. Hvis du har det vanskelig, er vi her så du kan snakke med oss. Vi kan gi deg gode tips og råd om hvordan du kan få videre hjelp. Men vi kan ikke gi deg veiledning på hvordan du skal ruse deg eller ta så mye piller at du slutter å puste. Du kan også ringe Mental Helse på tlf. 116 123. Som oss er de en anonym hjelpetjeneste, men de retter seg mer mot psykisk helse, enn rus og bruk rusmidler.