Er Vape uten tobakk og nikotin farlig for en på 15 år?

Hei, jeg lurer på om vape er farlig for en 15 åring hvis det er uten tobakk og nikotin. Er det noen ulemper ved vape, feks dårligere kondis?

Mann, 15 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Dette er litt utenfor vårt fagområde, men vi kan forsøke å gi deg et svar. «Vaping» er relativt nytt, så det finnes for lite forskning til at vi kan vite sikkert hvor skadelig det er, eller hvilke ulemper det gir. Men vi vet at selv e-sigaretter uten nikotin og tobakk er tilsatt stoffer som kan være potensielt skadelige, du kan lese mer om det i denne artikkelen fra forskning.no.
Du kan også forsøke å kontakte slutta.no, de vet nok mer enn oss om dette.