Skoleoppgave om narkotiske stoffer

Jeg har en oppgave på skolen der jeg skal skrive om narkotiske stoffer. Jeg lurte på om jeg kunne få litt informasjon om fristelser om press

Kvinne, 14 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Det er viktig å huske at de fleste ungdom i Norge ikke bruker narkotika. Det er ikke sånn at alle ungdom i Norge blir fristet til å bruke det, de fleste ungdom prøver aldri narkotika!
Men det er noen som synes det er spennende og fristende å prøve narkotika, f.eks. hasj. Det kan være fordi de er nysgjerrige, har det litt vanskelig, har hørt at det er spennende, kanskje de føler at det er tøft osv.
Vi anbefaler deg å se på våre sider om skoleoppgaver eller på denne artikkelen på ung.no.