Blackout

Hei! I det siste når jeg har drukket har jeg fått blackout. Da blir jeg en helt annen person, og kan kline og ligge med alle. Dette er KUN når jeg har blacklout, hvorfor er det sånn? En annen ting med den type blackout jeg har er at jeg ikke husker hendelser den samme kvelden jeg drikker. Hørt det er normalt å huske på kvelden, men ikke dagen derpå, men jeg kan feks ha et kvarter med blackout hvor jeg kysser noen, og i det jeg kommer ut av blackouttilstanden kan noen si det til meg og jeg skjønner ingen ting, kan stå å blånekte siden jeg ikke husker, og husket alt fra kvarteret tidligere.
Har også fått sinnsykt dårlig kontroll med alkohol i det siste. Hva kan det skyldes? Før hadde jeg alltid god kontroll, men nå hender det at så fort jeg kommer i formen, tømmer jeg nedpå glass etter glass uten å tenke meg om, ofte kan jeg ta noen andres glass og bikke det innpå bare for å se reaksjonen deres (på tull altså) uten en eneste tanke om at dette vil føre til blacklout og null kontroll.. er som at all fornuft bare forsinner, og før drakk jeg aldri etter alt ble svart, mens nå gjør jeg tydeligvis det også.. hjelper ikke å bare ha med cider ol, er det masse støy og liv ender jeg bare med å bøtte nedpå andres drikke, gjerne hvis jeg tidligere på kvelden har vært litt nervøs og anspent blant ukjent folk.

Kvinne, 23 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Viser til samtale på chat.
Det er ikke vanlig å stadig gå inn og ut av blackout når du drikker. Dette må da i så fall være dersom du drikker deg bevisstløs/sovner for så å våkne igjen.
Som regel når vi snakker om at du kan få blackout av alkohol gjelder dette at du dagen etterpå ikke husker alt som skjedde kvelden før – ikke at du glemmer hva som skjedde for noen få minutter siden.
Vi vil sterkt anbefale deg å snakke med psykologen din om dette, og de tingene du har opplevd når du har fått blackout. Kanskje vil det være best å ikke drikke alkohol en periode? I hvert fall til du får bearbeidet det som har skjedd, og har funnet ut hva som skjer når du får disse blackout-episodene.