Blande Altermol med Ibux eller Paracet?

Hei.
Kan Altermol blandes med Ibux mot tannverk? Fikk altermol av apoteket fremfor Pinex forte som tannlegen gav meg. De på apoteket sa jeg kunne blande det med Paracet og ikke ibux, men om jeg ikke har missforstått så inneholder altermol parasetamol og burde derfor ikke ta det sammen med Paracet? Hva er riktig her?
Mvh. Anonymisert.

Mann, 38 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke helsepersonell og kan derfor ikke svare på medisinske spørsmål, men kun uttale oss på generelt grunnlag.
Altermol inneholder de samme virkestoffene som Pinex forte. Hvis tannlegen sier at du kan ta Ibux med Pinex forte så gjør det ikke noe å bytte ut Pinex forte med Altermol.
Når det gjelder å blande Altermol med Paracet har du rett i at begge disse inneholder paracetamol og anbefalt dose av paracetamol bør ikke overskrides.
Du kan lese om anbefalt dosering i pakningsvedlegget til Paracet.