Spyr etter inntak av MDMA

Heia, i går tok æ 2,5 tabelett mdma. Va i rus i 9 tima, og i dag har æ spydd hver gang æ har spist eller drukke. Åsså kommer det slim ut av rompehullet istedenfor avføring, e det normalt?

Kvinne, 18 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Det er ikke uvanlig å oppleve kvalme etter bruk av MDMA. Dette er særlig vanlig ved store doser. Du vil antagelig føle deg mye bedre i løpet av et par dager. Forsøk å få i deg veske og lett mat, samt sørg for å få nok søvn og hvile. Når det gjelder slim i avføring, er ikke dette noe vi har hørt om at er vanlig i forbindelse med inntak av MDMA. Om det vedvarer, bør du kontakte en lege.