Er det farlig å ta 8 gram Paracet samtidig? Hva burde jeg gjøre ? Jeg har lest litt på nettet, det står at alt over 4 gram er farlig. Hva skal jeg gjøre?

Kvinne, 14 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi håper at det går bra med deg. 8 gram Paracet kan være farlig, og du bør kontakte en lege så fort som mulig. Ring legevakten på 116 117 eller be dine foresatte ta kontakt med lege.
Om du har det vanskelig, håper vi at du kan snakke med noen, så kan de hjelpe deg til at du får det bedre. Det finnes mange der ute som kan hjelpe deg. Vi anbefaler deg å snakke med foreldre/foresatte, en lærer eller en annen voksen du stoler på.
Du kan også ta kontakt med:
Mental Helse
Kirkens SOS
Kors på halsen