Min kjæreste tar et hvitt pulver gjennom nesen og sier dette er noe helt lovlig og helt rent som er veldig dyrt.

Han sier man kan få det via lege og d ikke er ulovlig.
Han sier det er best å ta det gjennom nesen da det blir best effekt.
Han sier det ikke er kokain eller amfetamin.
Men mer som ren koffein.
Pulveret er hvitt. Det henger seg litt sammen… så det er ikke som sukker eller salt feks. Men heller ikke som mel.. men en mellomting.
Hva er dette ?

Kvinne, 35 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å svare på hva dette kan være. Vi er ikke kjent med at man kan få noe man skal sniffe på resept fra lege. Noen knuser og sniffer enkelte medisiner de får fra legen, men det er aldri noe legen anbefaler å gjøre. Uansett hva det kan være, tror vi altså ikke at det er noe legen har skrevet ut til han for å sniffe. Om han sier han får det på resept, skal han ha en pakning med etikett på dette, du kan jo be om å få se det?