Neseblod ved oral amfetaminbruk

Hei. Jeg har lest at neseblod kan være en greie ved bruk av amfetamin. Dette gir jo selvfølgelig mening når man sniffer det. Jeg derimot tar det kun oralt. Men de siste dagene har jeg blødd en god del neseblod ganske ofte, alltid fra samme neseboret. Så jeg undrer litt. Kommer det av amfetamin, eller er det bare helt tilfeldig at det begynte nå? Om det er av amfetamin, hva er det som gjør det?

Mann, 23 år fra Trøndelag


RUStelefonen svarer:

Vi kjenner ikke til at dette er en vanlig konsekvens av oral amfetaminbruk. Det hender jo at folk får visse «oppheng» på amfetamin (klør eller plukker seg her og der f.eks). Utover dette har vi ingen forutsetning for å mene noe om årsakene her. Legevakthåndboken har en generell artikkel om økt blødningstendens, det kan jo hende du finner ut noe mer ved å lese den.

Still spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på? Chat med oss her.

Eller send inn ett nytt spørsmål til oss ved å bruke skjemaet under.

Mann    Kvinne    Annet