Prøver dere å være kule og greie ved å ikke nevne faren ved cannabisoverdose?

Blir sjokkert og overrasket og blir også provosert av deres svar vedrørende overdose med canabis. Dere sier det ikke skjer, men konsekvensene da evnt kan være negative psykiske reaksjoner, psykose, såkalt noja, rusutløst, primærpsykoser m.m Jeg tok for mye canabis olje/fra hasj, menndet spiller liten rolle. Resultat, totalt lammelse som startet i bena. Opp til liver og til slutt lammet og ute av stand til å ta vare på meg selv. Jeg var 100 klar i hodet i ca 2 timer før ambulanse omsider tok seg bryet med å komme. De ble tvunget med å ta meg med, til legevakt fordi de ikke hadde moe valg. Underveis eskalerte spasmer og kramper og de slo på alarm og videre akutten ved lokalt sykes. Der ble jeg godt tatt vare på. De viste at canabis var tatt oralt, men så det var kritisk. Leste av blodprøv og kjapt satte «motgift»/medisin mot krampe og spasmelognende tilstander. Jeg forøvrig godt medisinsk gjennom gått flere ganger også 2 nd opinion på Rikshospitalet hvis det skulle være viktig. Rett og slett overdose. Oljen fikk jeg av en «lissom» kjenner av canabis/hasj. Han var helt på jordet. Egentlig ville han at jeg skulle tatt 2/3 mer. Jeg tok ca en kvat tesje olje.
Smerteklinikk i København sa at den oljen jeg tok er mest sannsynlig 20 ganer sterkere enn «medisinsk canabis» og dette blir legalisert, og ønskes legalisert over disk? Å ha en slik liberal positiv holdning uten form for skepsis for hva som kan skje ved for stort inntak av Canabis. Helt utåfattbart.
Så spørsmålet mitt er ! Prøver dere å være kule, greie bare og hvilken kompetanse sitter dere på. Ja jeg har lest artikler etc fra norske leger, professorer til utenlandske usa, israel, nederland +++
Hvordan kan dere da IKKE NEVNE at total ubevissthet kan oppstå, med mulighet for kramper, og uten mulighet til å gjøre rede for seg selv!

Mann, 53 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Det er mange meninger om cannabis der ute, vi forsøker kun å være mest mulig faktabaserte og meningsnøytrale. Vi forsøker nok verken å være kule eller greie, og har heller ingen mening vedrørende cannabispolitikk.
Vi antar at du henviser til at vi skriver  «Når det gjelder cannabis skal det usannsynlige store mengder til for at det utgjør noen fare for død (mer enn noen vil finne på å innta), men for store doser kan gi ubehagelige virkninger». Videre skriver vi at «Personer med hjerteproblemer bør i tillegg utvise ekstra varsomhet, da cannabis ofte øker pulsen grunnet midlertidig senket blodtrykk».
Det er svært sjeldent at inntak av cannabis alene er livstruende, men for enkelte  kan det være farlig, særlig ved store doser. Som du selv skriver, var det du tok veldig potent, «20 ganger sterkere enn «medisinsk cannabis».
Det er mulig at vi bør revidere artikkelen litt, da det, som du selv har erfart, finnes oljer som enklere kan overdoseres enn ved inntak på mer tradisjonell måte (røyking eller spising). Det er jo også slik at cannabisen og særlig hasjen har blitt veldig mye mer potent de siste årene, noe som øker risikoen for uheldige akutte helseeffekter.
Vi takker for innspillet, vi setter pris på alle tilbakemeldinger.