Øke dosen Vival?

Jeg har vært rusmisbruker i over 30år.jeg brukte alt men rivotril ble de viktigeste. Så tok livet en vending med 2 hjerteoperasjon pga.amfetamin.å får 2 vival 5mg daglig.dette hjelper jo men har likevel lyst til å øke dosen.er helsepersonell som gir meg medisin og ja vill bare spørre om jeg ville hatt utbytte av høyere doser eller om jeg må be legen om sterkere medisin.har hatt angst så lenge jeg kan huske å jeg vill jo bare ha de godt.jeg er heldig som lever å kommer aldri til å bruke narkotika mer .mann 49

Mann, 49 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Først og fremst: gratulerer med å ha lagt misbruket bak deg!
Generelt er det jo gjerne slik at jo større mengder du tar av et stoff, desto sterkere effekt vil du oppnå. Men hvorvidt du ville hatt utbytte av å øke dosen din, er egentlig ikke noe vi kan svare deg på. Vi er ikke helsepersonell, så vi vil heller råde deg til å ta opp dette i samråd med legen din, slik at dere sammen kan vurdere om du bør øke dosen, evt. bytte medisin.